Online Marketing & Ecommerce Specialist (Scoupy)

Scoupy is hét cashback- & shoppermarketingplatform voor FMCG. 10 jaar jong en innovatiever dan ooit!

Voor ons mooie merk zoeken we een sterke, sprankelende, hands-on Online Marketing & Ecommerce Specialist. Iemand van wie we iets kunnen én willen leren en die staat te trappelen om onze userbase (met nu al meer dan een miljoen gebruikers) verder te laten groeien, meer cashback te laten verdienen en ook meer geld te laten besteden aan scherpe deals. Met onze sterke proposities zijn we met name actief binnen het domein van FMCG en retail.

In deze rol ligt jouw focus op het succesvol organiseren en realiseren van user-acquisitie en conversie en het aanjagen van e-commerce omzet via onze platforms. Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de online B2C campagnes, die moeten leiden tot meer bezoek en gebruik. Je hebt specifieke interesse in en kennis van innovatieve FMCG-proposities en bent goed op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de markt van adtech, start- en scale-ups, data, platforms, technologie en FMCG.

Over Scoupy
Scoupy is onderdeel van Effective Media & Marketing. Wij realiseren cashback- en promotieacties voor A-merken en retailers en laten consumenten zo op innovatieve wijze kennismaken met producten in de supermarkt of drogisterij. Met de gratis Scoupy-app kunnen consumenten meedoen aan cashback-acties door het uploaden van een kassabon van een willekeurige winkel in Nederland.

Onze klanten bieden wij marketingmiddelen én -oplossingen, waarbij trial, activatie, penetratie en klantidentificatie centraal staan. Bij alles wat we doen speelt ook het verkrijgen van relevante inzichten uit campagnedata een belangrijke rol. Daarvoor beschikken we over een unieke data capability: Slimme en in eigen huis ontwikkelde tools en technologieën om – uiteraard volledig AVG-proof – verkregen data te kunnen vergaren en verwerken.

Over de uitdaging en functie
Scoupy is een marketingbedrijf met innovatiekracht, visie en ambitie. Onze consumentenmarketing moet nu naar een volgend niveau, waarbij data gedreven mediacampagnes een belangrijke rol spelen. Bedenken, testen, meten en opschalen bij succes.

Als Online Marketing en Ecommerce Specialist ben je verantwoordelijk voor het laten groeien van onze userbase en de e-commerce omzet. Dit doe je met behulp van slimme, data-gedreven multi-channel marketing. Je bent analytisch sterk en bent continu op zoek naar maximale relevantie en optimale conversie. Als aantoonbaar expert ben je in staat de bekende kanalen feilloos op elkaar af te stemmen: SEO, SEA, social media, content marketing, (display) advertising, retargeting, video.

De ecommerce omzet van Scoupy bestaat uit omzet uit eigen en gesourcede producten, en deals via affiliate mechanismes. Dit doen we via een eigen shop, in de app. Ook op dit gebied zijn we ambitieus en verwachten we stevige groei.

Je bent onderdeel van het Marketing en Product team en als zodanig ook medeverantwoordelijk voor de CX, dus dat betekent meedenken en -doen over user-engagement, CLV conversies, cohort-analyses en ook de doorontwikkeling van onze apps en hun UX.

Over jou

  • Je bent in eerdere rollen bewezen succesvol geweest in het laten groeien en converteren van userbases. Bij voorkeur binnen een start-up of scale-up;

  • Je hebt ervaring met ecommerce en het aanjagen van online productsales;

  • Je weet hoe het affiliate-ecosysteem werkt en kent de do’s en don’ts;

  • Je voelt je goed thuis in een dynamische omgeving en bent goed in het opzetten van groei-sprints en experimenten;

  • Je kunt goed samenwerken met en spreekt de taal van andere teams als development, data & insights en sales;

  • Je hebt een geïntegreerde kijk op alle marketingactiviteiten met een specifieke focus op mobiel en apps;

  • Je hebt aandacht voor detail, KPI's, dagelijkse prestaties en een perfecte executie.

Profielschets

  • HBO-werk- en denkniveau;

  • Ervaring, trackrecord en mentaliteit is belangrijker dan leeftijd;

  • Je hebt 3-5 jaar online marketingervaring, bij voorkeur in een start-up/scale-up omgeving;

  • Je hebt ervaring met o.a. Adwords, FB Business manager, Affiliatemarketing, Google Analytics, Firebase Analytics;

  • Ervaring met ecommerce en affiliatemarketing heb je ook;

  • Je hebt affiniteit met FMCG en foodretail;

  • Je spreekt en schrijft de Nederlandse en Engelse taal vloeiend.

Als je bij Scoupy aan de slag gaat, staat jou het volgende te wachten:

  • Onderdeel worden van een zeer ondernemende club met ambitieuze plannen;

  • Een omgeving waarin ondernemerschap en eigenaarschap wordt gewaardeerd;

  • In een positief umfeld werken met slimme en leuke mensen om je heen;

  • Een goed salaris;

  • Een goede pensioenregeling;

  • Kantoor midden in het leuke dorp Abcoude (net onder Amsterdam), gratis parkeren voor de deur, terrasjes op loopafstand en op een paar minuten lopen van een treinstation.

Bij ons kom je te werken in een ambitieus team van ongeveer 40 ondernemende allrounders én specialisten op het gebied van FMCG, sales, marketing en activatie. De mensen die bij ons passen zijn altijd doortastend, nemen initiatief en hebben een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Hier wordt het nooit saai. De juiste mensen belonen we goed; groei met ons mee en creëer daarmee ook je eigen toekomst. We bieden een prima pakket aan van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Klinkt goed?

Verras ons dan met je sollicitatie en stuur je CV en motivatiebrief naar Marleen Roeleveld, Office Manager: m.roeleveld@scoupy.com

Previous
Previous

Project Manager (Effective Promotions)

Next
Next

Effective Media & Marketing lanceert op FMCG gefocust onderzoekspanel ASK-Opinions